Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Ποιοί φταίνε για τη γέφυρα

  Η Γέφυρα Δεβοσέτου μπορεί να στέκεται εκεί  από το 1813   , να άντεξε   φουρτούνες , αυτοκίνητα και σεισμούς  , αλλά  δεν μπορεί να αντέξει στην αδιαφορία  που επιδεικνύουν  οι  τωρινές αρχές της Κεφαλονιάς και κινδυνεύει  με  κατάρρευση
   Ένα μεγάλο μέρος από το οδόστρωμα  υποχώρησε πριν ένα μήνα   στη δεύτερη καμάρα  και έπεσε στη θάλασσα .  .Εδώ και χρόνια θα έπρεπε να έχει απαγορευτεί η κίνηση των αυτοκινήτων , αλλά οι αρχές δεν έκαναν τίποτα απλά και μόνο γιατί βολεύονταν αρκετοί αργοστολιώτες  που  βαριόντουσαν να κάνουν το γύρο του Κουτάβου.  Χρειάστηκε να ανοίξει τρύπα και να γίνουμε ρεντίκολο στην Ελλάδα για να ξεκινήσει η διαδικασία αναπαλαίωσης της μοναδικής πέτρινης γέφυρας.
   Κρίμα που ένα  σύμβολο της Κεφαλονιάς  , ένα σύμβολο του Αργοστολιού βρίσκεται σ αυτή την κατάσταση .
   Πολύ περισσότερο  που η Κεφαλονιά  έχει υπουργό Πολιτισμού τον κ.Π. Γερουλάνο και  υφυπουργό Πολιτισμού τον κ Π. Αλιβιζάτο   και δήμαρχο τον Α. Παρίση που έχει ...καλλιτεχνικές και πολιτιστικές ευαισθησίες . Κανείς δεν μας είπε,  ούτε ο ίδιος  , ότι θα κάνει το Αργοστόλι …Παρίσι , αλλά δεν  περιμέναμε ότι θα  καταρρεύσει  και η γέφυρα λόγω της  αδιαφορίας  των αρχών του νησιού μας . 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  :ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ
   Το  υπουργείο Πολιτισμού σε ανακοίνωσή του για την κατάρρευση της Γέφυρας De Bosset στο Αργοστόλι Κεφαλλονιάς,  επιρρίπτει ευθύνες  στις τοπικές αρχές .
 Σημειώνει ότι το γεγονός είναι αποτέλεσμα ολιγωρίας και καθυστερήσεων, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αφορούν το ίδιο το υπουργείο, και αποδίδει την καθυστέρηση της έναρξης του έργου αναστήλωσης, σε τοπικά συμφέροντα που προσέβαλαν το σχετικό διαγωνισμό.
   Όπως επισημαίνει, από τη δεκαετία του 2000 έχει καταβάλει κάθε προσπάθεια για την απόλυτη ωρίμανση των μελετών για την αποκατάσταση και ενίσχυση της γέφυρας Αργοστολίου De Bosset, ενώ από το 2005 προειδοποίησε για τις σημαντικές επιπτώσεις και κινδύνους εάν δεν απαγορεύονταν απόλυτα η κυκλοφορία κάθε είδους οχήματος και τροχοφόρου. Ωστόσο, όπως αναφέρει, τοπικοί φορείς και παράγοντες, δεν συμμορφώθηκαν με την οδηγία του ΥΠΠΟΤ.
   Στις 21/5/2010 το έργο αποκατάστασης της γέφυρας εντάχθηκε στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ιωνίων Νήσων του ΕΣΠΑ 2007-2013, και η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΠΟΤ προχώρησε αμέσως στις εκ του νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες για την ανάδειξη αναδόχου του έργου. Με προσφυγή τους στο Συμβούλιο Επικρατείας, τοπικά συμφέροντα προσέβαλαν τον διαγωνισμό, δημιουργώντας καθυστερήσεις στην έναρξη του έργου, υποστηρίζει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του.
   Η ιστορική γέφυρα του Αργοστολίου, γνωστή ως Γέφυρα Δεβοσέτου, κατασκευάστηκε το 1813 από τον Κάρολο-Φίλιππο De Bosset σε μια προσπάθειά του να αποτρέψει την είσοδο στο Αργοστόλι μέσω του Κουτάβου. Είναι η μεγαλύτερη λίθινη γέφυρα επί θαλάσσης. Αρχικά ήταν ξύλινη, και έγινε λίθινη με πέτρες που προήλθαν από την ισοπέδωση του λόφου του Μέτελα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου